niedziela, 14 lutego 2010

Zapoznanie się

   Najprostsze zdania jakie możecie utworzyć po zapoznaniu się z info z poprzednich notek:
 
A: Sami <> B: Kari

ROMANJI:

A: Konnichi wa.
B: Konnichi wa.
A: Watashi wa Sami desu. Hajimemashite.
B: Doozo yoroshiku. Watashi wa Kari desu.
A: Kari-san wa Amerikajin desu ka.
B: Iie. Watashi wa Poorandojin desu. Anata wa.
A: Nihonjin desu.
B: Sami-san wa nan sai desu ka.
A: Juu-nana-sai desu.
B. Sou desu ka. Atashi mo.
A: Anata wa gakusei desu ka.
B: Hai.
A: Kari-san otoo-san to okaa-san no oshigoto wa nan desu ka.
B: Chici wa kaishain de. Haha wa kookoo no kyooshi desu.
A: Aa, boku no otoo-san wa mo sensei desu.
B: Sou desu ka.
A: Hai. Rekishi no sensei desu.
B: Sami-san wa doko ni sunde imasu ka.
A: Tokio desu.
B: Kirei na machi desu ne.
A: Hai. Sou desu.

TŁUMACZENIE:

A: Dzień dobry.
B: Dzień dobry.
A: Jestem Sami. Miło cię poznać.
B: Miło mi. Ja jestem Kari.
A: Jesteś Amerykanką Kari?
B: Nie. Jestem Polką. A ty?
A: Japonką.
B: Ile masz lat Sami?
A: 17.
B: Naprawdę?
A: Jesteś uczennicą?
B: Tak.
A: Gdzie pracuje twój ojciec i mama Kari?
B: Tato jest biznesmenem. Mama instruktorką w liceum.
A: O, mój ojciec też jest nauczycielem.
B: Naprawdę?
A: Tak. Nauczycielem historii.
B: Gdzie mieszkasz Sami?
A: W Tokio.
B: To piękne miasto nieprawdaż?
A: Tak. To prawda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz